Friday, April 4, 2008

permulaan cerita

heluu.. this is my first blog and to be exact my first time doing it.
so kebiasaannya,kalau entri yang pertama ni kita kena la intro diri sket.
so i'm a bit lucky sbb tapayah susahkan diri kerana bestfriend saya yang dikenali
sbg ijun (nama timangan) ataupun joii (nama glamer) atau juga gaban (nama darkside..
konon ahh) dahpun tolong mendescribekan saya. walaupun sbenarnya apa yang dia tulis
ada jugak yang tak betol but at least it will do and i laugh my ass off reading it..
so here it is what he wrote about me :

Ok, utk first entry ni, gua bg special skit utk sorang minah ni. Gua teringat kat dia sbb dia br menunjukkan rasa tak puas hati dia sbb gua tak keluar karaoke dgn dia baru2 ni. Padahal gua yg plan kan? Hahahahahamid..Gua kenalkan salah seorang member gua yg berperangai spt jimbit juga. Seorang yg tidak berperikebinatangan dan sgt gemar mencarut dgn kelajuan turbo. Penah digossipkan bersama artis2 terkenal tanah air dan luar negara antaranya spt anak lelaki Yusof Haslam, Abon, Rahim Maarof, Chris Brown, Jamey Jasta, John Cena, Rick Flair dan baru2 ni gua dgr sedang intim dgn pemain bassist band baru naik tu. Apa nama band tu? Gua tak ingat tapi lagu hits diorang berjudul "Siput Chilli". Nama beliau Wanie. Terdapat juga beberapa nick name yg sedap dan mcm haram utk didengar spt Gem, Madden, Supiah, Giselle. Wanie Mydin (ni gua bagi..), dan berbagai lagi la judul dia. Gua malas nak list. Kalau list pun bkn dpt elaun.

Gua kenal dia masa gua belajar pondok dulu. Sorang yg byk menghabiskan beras dan kalian akan rasa stress bila bersama beliau. Fasih berbahasa Perancis tapi gagap ketika disuruh membaca sifir 8. Sgt suka minum ketika lepak dan pastu minum separuh gelas je. Mempunyai selera mkn yg tidak blh dipertikaikan. Mempunyai kuku kaki yg panjang dan penah mewujudkan kontroversi dulu. Memandu Wira dan bercita2 ingin menukar kereta kepada Iswara teksi ibukota dgn kaler pilihan kuning.

Gua blh click ngan dia sbb ape tah. Nak kata cun, cun sikit dari Norlia Ghani la. Mungkin sbb taste muzik dia sama ngan gua kot. Tapi gua agak curiga sekarang. Dgr kata beliau lebih cenderung kepada irama padang pasir sekarang ni? Ada juga mengatakan beliau sekarang beralih angin kepada muzik jenis irama pop kemboja. Gua mmg taktau mcm mana konsep muzik tu dan gua mungkin akan period bila dgr.

Walaupun beliau seorang yg malas dan mmg haram tak bersopan ketika memandu, tapi ade sifat yg blh diterima pakai dr sampah masyarakat tersebut. Beliau seorang yg caring dan juge berbudi pekerti tinggi. Sangat mahir berlakon di depan org tua sehingga ada yg percaya yg beliau sgt sesuai di buat calon menantu. Stret gua terus ckp: " Isappppppp!"

Sekarang ni gua taktau dia buat ape sbb dia baru berhenti kerja. Ckp haritu nak kerja jadi pembancuh air siap gaji blh dirunding cukup? Apa cerita kerja pembancuh air iklan dlm paper? Tapi ape-apehal gua harap dia sukses la. Gua juga berharap dia dpt mengurangkan berat badan secara mendadak la. Ciss..

*ijun alhamdullilah skang aku dah berkerjaya semula. amin.. so i shall put my next entry
whenever i feel like doing it. hehehe.

No comments: