Wednesday, November 17, 2010

alkisahnya

semalam jantung sikit lagi nak tercabut..

alkisahnya, semalam masa nak balik lepas jumpa jaja pergi kat parking kereta, tekan la TIT TOT (alarm kereta).. memang dah habit suka tekan dari jauh.. tetiba nampak satu kepala keluar dari bawah kereta.. mula-mula nampak macam seekor kucing yang jinak dan boleh dibelai manja.. sekali....

seekor anjing rupanya!! sikit punya elok dia merangkak keluar dari bawah kereta.. slow and steady.. gua punya terkejut (takut kena gigit, kot kalau nasib tak baik anjing tu ada sawan) nampak anjing tu, ciss tuhan je tau..

gua bukak langkah seribu, tapi gua tak lari (pesanan orang reti-reti kata, jangan lari kalau nampak anjing nanti dia kejar) gua rasa gua dah jalan paling laju, tapi apahal semalam masa cubaan gua nak menyelamatkan diri, gua rasa langkah gua sangat perlahan.. tapi gua tak melangkah jauh, gua selamtakan diri pegi pintu belah passenger.. gua bukak pintu cepat-cepat, gua melompat masuk.. takut jugak kalau dia terkam kaki! gua punya lega masa dah masuk dalam kereta, gua rasa itulah tempat paling selamat dalam dunia masa tu.

lepas gua dah lompat pegi driver seat, gua start engine, gua cari-cari jugak anjing tu.. dah keluar dari bawah kereta ke belum? kot kalau terlanggar karang, satu hal pulak nak samak tayar,hehe.. masa gua tengah dok cari anjing tu, gua terpandang satu teksi ni.. driver dia tengah gelak-gelakkan gua.. he'elehhh.. *kronik sangat ketakutan gua semalam?*

untuk pakcik teksi : sampai hati pakcik gelakkan saya.. pakcik tatau saya takut macam mana.. perasaan saya seram sejuk, jantung saya berdegup laju.. kalau jadi kat pakcik, baru pakcik tau.. gelak gelak, suka sangat la tu... geli hati sangat la tu.. eleehhhhhh.. pakcik tak baik tau,kecik hati saya.. ihihih

No comments: